nadamTV

참새와 허수아비 .조정희 [cover.nadam]

裸談 2020. 3. 23. 12:50

 

 

나는 나는 외로운 지푸라기 허수아비

I am a lonely straw scarecrow

 

너는 너는 슬픔도 모르는 노란 참새

You are a yellow sparrow who doesn't know sorrow

 

들판에 곡식이 익을 때면 날 찾아 날아 온 너

When the grain is ripe in the field, you fly for me

 

보내야만 해야 할 슬픈 나의 운명

But my sad destiny to have to send you

 

훠이 훠이 가거라 산 너머 멀리 멀리

Go far beyond the mountain, come on, quickly

 

보내는 나의 심정 내 님은 아시겠지

Maybe you know how I feel to send

 

석양에 노을이 물들고 들판에 곡식이 익을 때면

When the sunset glows and the crops ripen in the fields,

 

노란 참새는 날 찾아 와주겠지

Yellow sparrow will find me

 

훠이 훠이 가거라 산 너머 멀리 멀리

Go far beyond the mountain, come on, quickly

 

보내는 나의 심정 내 님은 아시겠지

Maybe you know how I feel to send

 

내님은 아시겠지

Maybe you know